Keväällä 2019 meillä oli kurssipäivä jolloin tutustuimme kaleidoskooppiblokkiin. Edellisenä keväänä olimme kokoontuneet tilkkupäivien järjestämisen jälkeen samalla 3 killan joukolla boro-harjotuksiin. Oli määrä jatkaa joka vuosi jollain kurssilla, mutta kuinkas sitten kävikään. Eipä ole ollut tilaisuutta järjestää isoa tapaamista. Yhä eletään toivossa paremmasta.
03 tammikuuta 2022
Uuden äärellä
Keväällä 2019 meillä oli kurssipäivä jolloin tutustuimme kaleidoskooppiblokkiin. Edellisenä keväänä olimme kokoontuneet tilkkupäivien järjestämisen jälkeen samalla 3 killan joukolla boro-harjotuksiin. Oli määrä jatkaa joka vuosi jollain kurssilla, mutta kuinkas sitten kävikään. Eipä ole ollut tilaisuutta järjestää isoa tapaamista. Yhä eletään toivossa paremmasta.
19 joulukuuta 2021
Joulupuu
Muutama joulu sitten sain tilkkuystävältä lahjaksi paper piecing kuusimallin. Pussissa oli paperikaavat kahteen työhön. Ensimmäisen teinkin reippaasti heti miten ja se oli valmis seuraavaksi jouluksi.
Käytin kimaltelevia kangaspaloja, isompia ja pienempiä, sinisiä enimmäkseen.
Tälläkin kertaa ulkona on kuvaustaustaksi tarjolla vain huurteinen nurmikko, lumesta ei tietoakaan.
Kiitos vielä ystävälle mukavasta työstä!
18 marraskuuta 2021
Marraskuu on keltainen
Nyt kun resurssipalat ovat hyvässä värijärjestyksessä on tosi helppo poimia paloja värien mukaan.
Pitihän tuo testata pussukoilla kun Tilkuista totta -blogissa annettiin siihen vihje.
Nämä väriteemat ovat osa Finn Quilt'in Ommellaan yhdessä -kamppanjaa.
Lähdin työhön vetoketju edellä. Katsotaan millaisia laatikosta löytyisi.
Marraskuu on keltainen. Vetoketju on 18 cm.
Tikkausta harjottelin ompelemalla pintaa kiinni pehmeään huopaan.
Palat on ovat enimmäkseen neliöitä koska olen usein leikannut jämät erikokoisiksi neliöiksi.
Meinasi tulla aika syvä pussi, joten ompelin reippaan pohjamuotoilun.
Lokakuu oli vihreä. Vetoketju on vain 7 cm.
Malli on s.o.t.a.k handmade Small pouch, joita olen tehnyt ennenkin.
Jos ei kolikkokukkaroa enää tarvitse niin korttikin tänne mahtuu.
Pehmusteena on aika ohut vanu.
Syyskuu oli sininen. Vetoketju on 15 cm.
Tässä on modifioitu s.o.t.a.k handmade Devon Pouch -mallia, etutasku puuttuu.
Jouduin lisäämään vetoketjun loppupäähän kangaspalan jälkeenpäin kun siellä oli niin kova muovinen pääty.
Spiraalitikkauksen ohje on Tilkunviilaajan blogista. Kiva tikkaus olikin!
Elokuu on ollut harmaa, huom. tyylikkään harmaa. Vetoketju on 18 cm.
Nyt oli ohjeena s.o.t.a.k handmade Olivia Pouch, vetoketjun mittaan sovitettuna.
Ja tyylikäshän siitä tulikin!
Pussit noudattavat värikoodia sisuksia myöten.
Tuli aika monta linkkiä. Kunnia sinne minne se kuuluu. Vain toteutus on minun.
Mieli tekee käsityömessuille, mutta jään pois.
Olen saanut rokotukset, mutta minua terrorisoivat he jotka eivät ota rokotusta.
Kenen oikeuksia poljetaan?
Tsemppiä pimeyteen!
05 marraskuuta 2021
Värikkäät
Onneksi muistin värikkäät korit. Viime kertaisesta sinilila-pinnasta ne muistui mieleen. Se pinta oli kuitenkin vääränmallinen. Tilkkureppu-blogissa kerrottiin ohjeesta joka on vapaasti käytettävissä. Se olikin hyvin sujuva ohje. Kori syntyi vauhdikkaasti.
Kaikkein hauskin vaihe on ensimmäinen: kankaiden valinta.
Minkä värisiä paloja löytyy, minkä värisiä koreja tarvitsen ja minkä värisiä syntyy!
Paloista ei ole pulaa!
Huopaa täytyi hankkia lisää ennenkuin sain tehtaan pyörät taas pysähtymään.
Ompelua vauhditti myös stand-up-komiikka, kun Ismo Leikola luki minulle omaa ja vaimonsa hauskaa kirjaa Suo, kuokka ja Hollywood.
Niin nautin tästä värikkäästä rivistä!
Siitä viime kertaisesta palasta tuli kuin tulikin tabletille pussi!
Ulkolyhdyissä on kausivalot jo sytytetty. Loistavat mukavasti pimeydessä.
Mukavaa marraskuuta!
Vai pitäisikö sanoa parraskuuta...
(vs. Movember)
Ja tietysti - rauhaisaa Pyhäinpäivää.
24 lokakuuta 2021
Lokakuu
Blogin historiaa katsellessani huomasin että olen postannut jotain joka kuukausi siitä lähtien kun aloitin tämän päiväkirjan. Tänä vuonna näytti uhkaavasti lokakuu jäävän väliin. Jotainhan on kuitenkin aina tekeillä.
Käsityölehdessä oli mukavannäköinen tunika, siitä voisin selviytyä... Kaapissa oli hyvin hillottu neulos. Varmaan lähes 10v sitten se osui silmiini Forssan Kankaisessa. Niin kaunis punainen - en voinut jättää sitä ostamatta. Nyt siinä oli vielä hintalappukin kiinni: 20 euroa!
Saumuri reippaasti esiin ja hommiin! Kaksoisneulakin löytyi helposti ompelukoneeseen. Ja saumuri toimi upeasti - yhtään ei langat menneet poikki!
Pitkästä säilytyksestä on jälki: keskietupuolella taite, mutta ei se minua haittaa kotikäytössä. Väljyys on minulle mieleen - tässä voin hyvin mennä ovelle, jos nyt joku sattuisi soittamaan kelloa.
Kirjavat olikin aloitettu jo edellisessä sukkapostauksessa huhtikuussa.


















